۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

هیچ تبعیضی بین زن و مرد در قرآن نیست

بنام الله متعال
هیچ تبعیضی با توجه به آیات قرآن بین زن و مرد وجود ندارد و تمام تفکراتی که غیر از این باشد مخالف کلام خداست و نباید از آن پیروی کرد
نساء 1       4/1
يا ايها الناس اتقوا ربكم الذي خلقكم من نفس واحدة و خلق منها زوجها و بث منهما رجالا كثيرا و نساء و اتقوا الله الذي تسائلون به و الارحام ان الله كان عليكم رقيبا (1)
ای مردم (حدود) پروردگارتان را رعایت کنید آنکسی که شما را از یک نفس (مونث) خلق کرد و از آن (مونث) زوجش را آفرید و از آن دو نفر مردان و زنان بسیاری را پراکنده ساخت و مراعات کنید خدایی را که از او در خواست میکنید و در مورد خویشاوندان(که بر شما حرام شده اند) قطعا خدا نگهبان شماست(1)
اعراف 189 7/189
هو الذي خلقكم من نفس واحدة و جعل منها زوجها ليسكن اليها فلما تغشاها حملت حملا خفيفا فمرت به فلما اثقلت دعوا الله ربهما لئن آتيتنا صالحا لنكونن من الشاكرين (189)
اوست آن كس كه شما را از نفس واحدى(مونث) آفريد و جفت وى را از آن پديد آورد تا بدان آرام گيرد پس چون با او درآميخت باردار شد بارى سبك و با آن [بار سبك] گذرانيد و چون سنگين ‏بار شد خدا پروردگار خود را خواندند كه اگر به ما شايسته ای عطا كنى قطعا از سپاسگزاران خواهيم بود 189
دقت در ایات فوق ومشابه انها ما را به این باور میرساند که بر خلاف انچه تا کنون گفته شده که خلقت از مرد شروع شده و زن از مرد پدید امده تصوری غلط وباطل است واین ایات بروشنی میگوید همه از نفس واحده که کاملا" مونث است بوجود امده اند و این نفس مونث حتی درمردان هم وجود دارد(متشابهات خلقت)الله اکبر
نحل 72 16/72
و الله جعل لكم من انفسكم ازواجا و جعل لكم من ازواجكم بنين و حفدة و رزقكم من الطيبات ا فبالباطل يؤمنون و بنعمت الله هم يكفرون (72)
و خدا براى شما(خواه زن باشید یا مرد) از خودتان همسرانى قرار داد و از همسرانتان براى شما پسران و نوادگانى نهاد و از چيزهاى پاكيزه به شما روزى بخشيد آيا به باطل ايمان مى‏ آورند و به نعمت ‏خدا كفر مى ‏ورزند 72
روم 21 30/21
و من آياته ان خلق لكم من انفسكم ازواجا لتسكنوا اليها و جعل بينكم مودة و رحمة ان في ذلك لآيات لقوم يتفكرون (21)
و از نشانه‏ هاى او اينكه از نوع خودتان (چه زن باشید وچه مرد)همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين براى مردمى كه مى‏ انديشند قطعا نشانه ‏هايى است 21
یس 36 36/36
سبحان الذي خلق الازواج كلها مما تنبت الارض و من انفسهم و مما لا يعلمون (36)
منزه است كسى كه تمام زوجها را آفريد، از آنچه زمين مى ‏روياند، و از خودشان، و از آنچه نمى‏ دانند! (36)
شوری 11 42/11
فاطر السماوات و الارض جعل لكم من انفسكم ازواجا و من الانعام ازواجا يذرؤكم فيه ليس كمثله شي‏ء و هو السميع البصير (11)
او آفريننده آسمانها و زمين است و از جنس شما(چه مرد باشید وچه زن)همسرانى براى شما قرار داد و جفتهايى از چهارپايان آفريد و شما را به اين وسيله زياد مى كند هيچ چيز همانند او نيست و او شنوا و بيناست! (11)
نجم 45 53/45
و انه خلق الزوجين الذكر و الانثى (45)
و اوست كه دو زوج نر و ماده را آفريد (45)
ذاریات 49 51/49
و من كل شي‏ء خلقنا زوجين لعلكم تذكرون (49)
و از هر چيز دو جفت آفريديم شايد متذكر شويد! (49)
برای اهل تحقیق در صورت تمایل میتوانیم در هرزمینه ای ایات بیشتری فهرست کنیم جهت هر گونه نظر و سوالی با ما تماس بگیرید

والسلام   بنده خدا  7/9/1374

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر